Linkedin, sales of wedstrijd meeste contacten?
29 augustus, 2014
category: LinkedIn, Social selling
Een van de verkoopkanalen is Linkedin, maar gebruiken we het nu om echt sales binnen te halen of doen we een wedstrijd wie de meeste contacten heeft? De kern is dat uw Linkedin relaties bestaan uit uw relevante doelgroep ( bouw actief aan uw netwerk), uw doelgroep u ziet als autoriteit op uw vakgebied ( u wordt spontaan gevraagd) en dat u bij de hieronder omschreven acties een uitnodiging meestuurt ( u nodigt zelf uit).
-Zorg dat uw profiel op Linkedin is afgestemd op uw doelgroep, spreken ze Engels of Nederlands, wat zijn zoektermen die ze gebruiken in google en staan die ook bij uw “functie omschrijving” en “summary”.
-Stuur uw klanten en prospect voor of na het gesprek een persoonlijke uitnodiging, kortom breid uw netwerk uit.
-Zoek actief naar potentiële prospects en stuur ze naast een uitnodiging relevante info in de vorm van een link naar interessant onderwerpen, downloads of whitepapers.
-Reageer op updates van uw relaties.
-Stuur minimaal eens per week een “share an update” met voor de doelgroep relevante info.
-Denk aan het toevoegen van een bedrijfspresentie of productpresentatie onder “applications”.
-Word lid van groepen of maak er zelf een aan en geef daarin antwoorden of stel zelf vragen/ stellingen. Weet u niet van welke groepen lid te worden, kijk eens van welke groepen uw gewenste klanten al lid zijn
-Zoek onder (gratis) “events” naar bijeenkomsten die voor uw doelgroep relevant zijn en kijk of daar prospects komen die u graag wilt spreken
-Besteed dagelijks 10 minuten aan uw Linkedin netwerk
Uiteraard begint iedere stap met enthousiasme en vertrouwen in uw product, de klant en uzelf.