Inrichten van de online sales kanalen
Verkoopkanalen, in de offline wereld zijn bijvoorbeeld: accountmanagement, persoonlijke verkoop, telesales, DM. Online zetten we die kanalen in die het beste aansluiten bij onze doelgroep en die de beste mogelijkheden geven op het behalen van onze online doelstellingen. De belangrijkste kanalen die op orde moeten zijn en welke wij al of niet in combinatie met elkaar inzetten zijn:
1. Website: is de inhoud van mijn site afgestemd op mijn doelgroep en brengt de navigatie onze prospect waar hij moet zijn
2. Linkedin: optimaliseer uw privé, bedrijfs en medewerkers accounts en werk aan uw netwerk, aanwezigheid en autoriteit
3. Facebook: zorg dat uw Facebook bedrijfspagina aansluit bij uw doelgroep en zorg ook hier voor uitbreiding van uw netwerk, aanwezigheid en vergroting van uw autoriteit
4. Twitter: naast uw bedrijfsnaam kunt u ook kiezen om andere namen te claimen en van daaruit te twitteren. Bedenk goed wat u wilt bereiken en dat dit een traject van de lange adem is.
5. Slideshare: presenteer uw bedrijf, diensten en producten via Slideshare
6. Nieuwsbrief: verhoog uw aantal abonnees en segmenteer deze zodat u specifieke nieuwsbrieven per doelgroep kunt versturen voor een hogere conversie
7. Bloggen: is afwijkend qua inhoud van uw site, geeft mogelijkheid tot discussie met uw lezers en goed voor uw ranking in google
8. Adwords en affiliate programma: gericht schieten op uw doelgroep en snel inzetbaar
Uiteraard begint iedere stap met enthousiasme en vertrouwen in uw product, de klant en uzelf.